ALLMÄNNA VILLKOR

Företagsinformation

Nakata.se är ett E-handelsföretag som säljer kläder och drivs av NKT3 Sports AB. Organisationsnummer: 559191-0939.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vi erbjuder i dagsläget betalning via Klarna eller kort- eller Swish-betalning via Mondido Payments.

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Mer information om Klarna hittar du här och du kan läsa mer om deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Du kan självklart öppna förpackningen för att titta närmare på varan, men vid retur måste den vara oanvänd och i nyskick. Kontakta alltid oss på info@Nakata.se innan du returnerar en vara, så får du information om returadress. Vid retur av vara står du själv för returkostnaden. Återbetalning av ordersumman eller makulering av utställd faktura skall göras av NKT3 Sports AB inom 30 dagar från det datum då den returnerade varan mottagits.

Garantier och service

Är det en synlig skada som har inträffat innan att leveransen är mottagen kan du självklart reklamera varan. Maila oss på info@Nakata.se så skickar vi ut en likadan och står för fraktkostnaden. Skulle samma vara inte finnas tillgänglig kan du som kund välja att få en annan vara med samma pris eller få en återbetalning.

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt den nya GDPR-lagen vissa rättigheter om den information som vi har registrerat om dig. Läs mer om vår Integritetspolicy här.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessions-cookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support. Läs mer om hur vi använder cookies här.

Leveranser

Leveranstiden uppskattas att vara 2-4 arbetsdagar med standardfrakt och 1-2 arbetsdagar med expressfrakt.

Ej uthämtade paket

De flesta försändelser finns hos ditt postombud i ca. 14 dagar. Försändelser som inte hämtas ut i tid skickas tillbaka till avsändaren. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. För närvarande motsvarar denna kostnad 100kr.

Returer

Är det en synlig skada som har inträffat innan att leveransen är mottagen går produkten att reklamera och får då skickas till Sveavägen 9, 111 57, Stockholm. Om det visar sig att produkten är skadad återbetalas konsumenten fraktkostnad och får utskickad en ny lika produkt där vi står för fraktkostnaden. Kontakta info@Nakata.se om en skada har inträffat.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan. Konsumenten står för returkostnaden när du sänder tillbaka varan. Vi betalar dock alltid returkostnaden för att sända tillbaka en reklamerad produkt.

FORCE MAJEUR

Händelse såsom utanför NKT3 Sports ABs kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att NKT3 Sports AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrigt

NKT3 Sports AB förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Om ett försäljningsobjekt utgått har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp. NKT3 Sports AB reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. NKT3 Sports AB garanterar heller inte alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. NKT3 Sports AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.